Komunikace je základem úspěchu
Mít stále se rozrůstající podnik není jen otázkou peněz, ale také hlavně samotného lídra. Nyní žijeme v roce, kdy je o zaměstnance nouze, a tak si žádný šéf nemůže dovolit přijít o své stávající zaměstnance. Bohužel však stále se setkáváme s tím, že lidé odcházejí od svých zaměstnavatelů a přecházejí k jiným. Proč tomu tak je? Kdo za to může? Většinou je viníkem sám zaměstnavatel, i když si myslí, že je vina na jiné straně. Pokud zaměstnanci se svým šéfem nevycházejí, nejsou dobré pracovní vztahy, a tak se není čemu divit, když po několika ustavičných dnech plné zlosti a hádek podají okamžitou výpověď. Samozřejmě, že si šéf musí zachovat respekt, ale zároveň se musí snažit, aby ho pracovníci brali jako někoho, koho sice mají poslouchat, ale to poslouchání jim nevadí. Je tedy dobré si uvědomit, že komunikace je základním kamenem všeho, co se v podniku děje, a také právě komunikace vede ke stále rostoucímu podniku.
Podnik je vaše druhá rodina
Podnikatelé mají svou druhou rodinu, pokud mají svůj vlastní podnik, do něhož se denně vracejí. Není tedy nutné, aby lídr celé společnosti měl špatné vztahy s pracovníky. Musí sice vyjadřovat respekt, ale na druhou stranu se také musí starat o to, aby v případě potíží zaměstnanec přišel a vše mu řekl. Musí jim také vycházet vstříc, co se týče nápadů, protože i podřízení mohou přicházet s možnými změnami, které mohou značně pomoci podniku v jeho růstu. Buďte tedy svým podřízeným otevření. Nejlépe uděláte, když si s nimi osvojíte teorii cukru a biče, a sice pokud si stanovíte cíle a budou splněny, odměňte je. Pakliže však cíle splněny nebudou, potrestejte je sankcí či jiným pro ně trestem. Není to kruté, je to jen efektivní, a pakliže máte dobré vztahy na pracovišti, nikomu nic vadit nebude, protože vás budou chápat a souhlasit s vámi. Komunikace je základem úspěchu, a to nejen v profesním, ale také v osobním životě.